Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
ceritera hati..
Thursday, September 8, 2011 | 1 black mail

bila bicara soal hati..semua orang jadi buntu..sebab,hati orang lain-lain.
hati aku?entahla..sukar nak di describe kan..
aku sendiri tak tau ape yg aku rasa..ape perasaan aku sekarang..
aku takut aku jadi gila..

betul kata orang,waktu dalam pertunangan adalah waktu yang paling mencabar..
dulu aku sendiri tak percaya..tapi sekarang..aku dah rasa..

entahla..
rasa macam nak meraung..nak menjerit..
tapi aku tau,masalahni takkan hilang..
sumpah aku buntu..

aku tak tau nak buat ape..
nak hentikan masalah ni dari mengganggu,dah terlalu jauh dan terlambat..
lagipun,aku terlalu sayang..
terlalu..
tu pasal aku cakap aku buntu..

ade rasa menyesal...ade rasa aku patut bersabar..ade rasa macam-macam.
entahla..
kadang-kadang rasa nak lenyap dari muka bumi ni..
tapi dosa bertimbun..amalan belum cukup..
ya Allah..tak taula..

kenapa baru sekarang semua ni jadi,semua ni terbongkar,semua ni dapat tau,aku pun tak tau.
kenapa tak sebelum kami bertunang..
dugaan..dugaan..

ini cerita hati..
yang aku sendiri tak dapat nak kenal pasti..
yang tak dapat nak diluah dengan kata-kata..
kepercayaan..dah meluntur..
tapi kasih,sayang,cinta,masih utuh..

aku nak jadi gadis kuat..
tabah hadapi dugaan..
tabah melawan jahatnya perasaan prasangka..
aku nak sentiasa fikir positif..
tapi,mampukah aku?

aku nak jadi suri di hati dia..
nak jadi,peneman dia dikala susah dan senang..
siang dan malam..
subuh,zuhur,asar,maghrib dan isyak..
itu impian aku..
tapi....
entahla...aku takut..

aku nak sabar menunggu dia..
supaya dia tau,aku sanggup lakukan apa saja..
supaya dia sedar,dia ada aku yg sentiasa menyayangi..sepenuh hati..
aku mahu hanya nama aku di hati dia..
tapi,entahla..
layakkah aku?

aku benci perasaan ni..
aku nak buang jauh-jauh..
nak buang biar tak dapat jumpa lagi..
sampai bila-bila..
tapi macam mana?
jujur aku kata,walaupun aku tau,bukan aku yg bertahkta di dati dia..
bukan aku yg dia ingat siang dan malam..
bukan aku yg meniti mimpi-mimpi malamnya..
tapi cinta aku tetap sama..
aku sendiri tak tau kenapa..
cinta aku masih utuh..
tak retak sedikitpun..
cuma..
kepercayaanku..dah mula berlubang sana dan sini..
setiap lagu yang dia nyanyikan..
aku tak lagi dapat tersenyum bersama mendengarnya..
aku tak lagi dapat melayan rentaknya..
aku tak lagi rasa istimewa isinya..
aku rasakan semuanya seperti bukan untukku..

aku tak mahu mengalah...
sungguh..
aku tak mahu..
tapi,bernilaikah kesabaranku ini di matanya?
adakah kesabaranku ini dapat mengambil hatinya yang entah ada nama ku itu?
aku takut..
aku takut,sabar yang aku berikan...ucapan selamat tinggal yang dibalas..
mungkinkah??
segalanya mungkin..aku tau..

melihat jarinya ligat menekan keypad berbalas mesej di waktu 2-3 pagi..
mulalah lahir prasangka..
aku benci perasaan tu...
kalaulah dia mengerti betapa aku terlalu menyatangi dan mencintainya..
ya Allah..besar sungguh dugaanmu..

ya Allah...aku memohon kepadamu..kau suburkanla hubungan kami ini dengan kasih sayang..kau teguhkanlah hati kami untuk bersama hingga ke syurgamu..kau bukalah pintu hatinya untuk sepenuhnya menerima ku..kau lenyapkanlah perasaan yang sering mengganggu hati dan jiwanya..aku memohon kepada mu ya Allah..hanya kaulah tempatku memohon dan mengadu..kau berkatilah jodohku bersama mohd shah bin abu bakar selamanya..amin..


Labels: