Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
laif not izi
Wednesday, April 13, 2011 | 0 black mail

hidup tu tak selalunya nak indah. yelah,hidupni kene seimbang. mesti ade perkara baik

jadi,mesti ade perkara buruk jadi. macam manusia. kenapa da orang jahat engan orang baik?

sebab itulah keseimbangan dalam hidup. kalau takde jahat,takdela baik.betul tak? macam hidup

aku sekarang,ade certain part nampak macam indah sangat.(sangatke?) tapi the other part

macam huru-hara. kadang-kadang,aku lebih selesa meluahkan rasa hati dengan insan-insan

yang bukan terlalu rapat dengan aku. sebab apa? sebab diorang tak bias. diorang takkan

sebelahkan sesiapa. and diorang akan bagi nasihat yang terbaik untuk diri kita. tapi tak jugak

bermaksud kawan-kawan rapat aku tak boleh nak berkongsi rasa. contoh macam

mimi,pija,nina.. and kadang-kadang macam jo yg jauh di perantauan.. setiap manusia ada

kelemahan diri masing-masing. dan aku tengah konpius dengan sikap aku satu ni.. aku tak pasti

sama ada ia adlah kelemahan atau kelebihan. aku sangat selalu pikirkan perasaan orang lain

berbanding perasaan aku sendiri. people first,and im next. mungkin kadan-kadang orang tak

perasan,tapi aku sedar. setiap kali ada perkara yang berkaitan dengan perasaan orang dan

perasaan aku, aku akan utamakan perasaan orang sampai aku sendiri terpaksa menahan sakit

sendirian. contohnya? bila aku kene pilih diantara menggembirakan hati aku,atau menjaga hati

org lain. setengah org,akan terus jawab, "baik aku gembirakan hati aku,pedulik hape hati

dorg,hati aku ade korg jaga?" tapi bila sampai dekat aku,mulalah aku jadi mcm org gila..

memang kadang-kadang aku amek keputusan untuk gembirakan hati aku je,tapi,dalam hati ni

ade org tau? betapa aku susah hati,tak sennag duduk,rasa bersalah. perlu ke semua tu?? bila

mengadu dengan en viva dan cik anis,mereka akan kata, "lek la.tak payah nak pikir perasaan

org sangat" sekarangni,sungguh aku katakan,aku mmg tgh menanggung derita kesakitan hati

yg amat sangat. tapi,aku terpaksa bersabar, and pretend like aku sangat gembira and hati aku

ni mmg tgh sangat2 xde lukanya.. sedangkan org lain mudah sungguh mengekspresskan

perasaan mereka. tanpa kisah org lain terasa hati atau apa. shit!damn! kenapa aku tak berani

buat camtu? kenapa aku trlalu nak jaga hati org lain? dan yg penting,knp org susah betul nak

jaga perasaan aku????! kadang-kadang aku ras nak duduk jauh dengan dia. sungguh! katanya

memahami,tapi hakikatnya? sampah! dahla..ni je yg mampu aku nk luahkan supaya hati aku

kmbali tenang.. aku kalau boleh xnak peristiwa tepuk meja sampai semua org tergamam dekat

cafe and library time matrik dulu berulang balik.. dan yg pasti aku lagilah xnak peristiwa yg

marah and tengking tie di depan semua org di maktab dulu terjadi lg.. cukupla dulu.. aku xsuka

diri aku yang sedang marah itu.. tolongla..aku merayu kepada kamu..


Labels: