Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
we r same,but different
Thursday, January 13, 2011 | 0 black mail

perempuan.wanita.gadis.

banyak lagi perkataan lain untuk describe tentang jantina diri aku dan insan-insan seperti aku.
tapi,tak semua insan-insan seperti aku sama seperti aku.

untuk cari orang yang sama macam kita,bukan senang,dan macam mustahil.sedangkan adik beradik sendiri pun berbeza,apatah lagi org lain.

inila bukti bahawa Allah itu Maha berkuasa.walaupun beratus juta dan lebih hambanya Dia cipta,untuk mencari yang serupa,agak mustahil.betapa hebat-Nya dia..

bahasa melayu sendiri ada kata "rambut sama hitam,hati lain-lain".
mungkin kita sama dari segi jantina,sama dari segi kesukaan,sama dari sikap,tapi kita sangat berbeza.

im not saying that im good than you..no..but im want tomprove that im not like you.
mungkin si dia kata,kita berdua banyak persamaan..perangai kita seakan sama.dan mungkin sebab tu juga,dalam banyak-banyak pilihan dia,hanya kami berdua yang mak selesa.

mungkin juga,si dia kata kita sama dari perwatakan.tu pasal si dia sangat sayangkan aku dan kau satu masa dulu.tapi tak bermakna,kau dan aku serupa.

mungkin juga,si dia kata kita sama dari segi panggilan,dari segi mengawal masalah,dari segi berkongsi masalah,tapi aku tetap kata,kau dan aku memang sangat tak serupa.

mungkin juga,si dia kata,kita pernah melakukan kesalahan yang sama,tap, sememangnya,kita memang tak sama.

apa bezanya kau dan aku?

banyak bezanya..

aku reti menghargai si dia yg banyak berkorban untuk aku.aku penah juga tersalah langkah,tapi aku punyai akal fikiran yang waras,aku punyai kesedaran yang mencukupi.bukan seperti kau.

sekarang,aku sendiri tak tahu apa masalah kau.apa lagi yang kau tak dapat nak selesaikan hal kau,kau kembali datang mengganggu kehidupan aku dan dia.inilah bezanya kau dan aku!

aku jugak pernah ada ex bf.tapi aku tak macam kau.penah juga aku dulu masih rasa sayang pada ex,tapi aku tak macam kau.aku tak mengganggu hidup ex aku macam kau mengganggu hidup ex kau merangkap si dia yg milik aku sekarang.

kita mmg berbeza.aku yakin sungguh.

kau umpama perempuan yang tak dapat memahami perasaan perempuan lain.kau umpama perempuan yang hanya mengetahui tentang diri kau,hidup kau,perasaan kau saja.kau hidup tanpa mengambil tahu tentang oramg sekeliling kau.manusia jenis apa kau ni?

aku bukan gadis kampung.kolot.tak berpendidikan.aku gadis yang dapat memahami tentang kehidupan.aku bukan gadis cemburu buta yang sering serang orang lain sesuka hati.itu bukan aku.walaupun kau mengganggu hidup aku sehabis boleh,aku tetap tak pernah cuba mengganggu hidup kau balik.

haritu kau hubungi dia dengan masalah ada org marah-marah dan serang kau.kau buat-buat terkilan dan kononnya tak mahu lagi contact si dia..tapi aku tau..aku juga perempuan.aku paam sungguh perasaan perempuan.dan aku kenal sangat dengan perempuan yang jenis kau ni.bukan aku tak pernah jumpa perempuan macam kau..banyak aku jumpa..semua cakap tak serupa bikin.lagipun,kalau perempuan yang memang mahu melupakan seseorang tu,dia tak macam kau.dia tak banyak bunyik,tau-tau hilang.

dan memang sangkaan aku tepat sungguh.kau memang peremupan jenis itu.bak kata mama aku,kau jenis perempuan desperado.aku tak kata,mama aku kata.dan aku sendiri macam sokongje mama aku.sebab apa?kau nak tau sebab apa?meh aku bagitau.

1) kau kata kau dah tak mau contact,beria gila.motif kau?amek simpati.
2) kau tak pegang kata-kata kau.kau contact jugak si dia.
3) kau buat sebab contact si dia,kononnya nak mntak tolong si dia bagikan hadiah dekat anak sedara dia.niat kau apa?nak jumpa sebenarnya..sebab apa?sbb kau sendiri boleh bagi hadiah tu tanpa dia.apa?malu nak datang rumah?hoi perempuan,tak perlu datang rumah nak hantar barang,sekarang macam2 jenis pos ada.pos laju,pos ekspres..kejapje,rini pos esok sampai.
4)kau mesej dia waktu tengah-tengah malam.apa kau tak boleh mesej dia waktu siang ke?tak reti nak hormat privacy org lain ke?
5)kau mesej dia lagi.masih memilih waktu malam.kalu malam area pkol 8-9 tu takpelah.ni nak mesej pkul 12 lebih saja.mesej kau?setakat tanya dah tido blum.
6)kau jilat segala ludah kau balik yang aku tak tau dah kotor macam mana.

mama kata,jangan pikir perempuan macam kau.nanti boleh jadi gaduh aku dengan si dia.memang betul kata mama.kalau cakap pasal perempuan jenis kau,memang kami boleh jadi gaduh.ini membuktikan kau memang perempuan yang bukan tergolong dengan perempuan jenis macam aku dan kawan-kawan,atau sedara-sedara,atau kenalan aku.kau golongan perempuan yang sama spesies macam perempuan yang aku kenal yang nama AYU.ha,tu geng kau la tu.

kita sama-sama perempuan.tapi kenapalah kau tak act like perempuan.aku pun tak taula.apa motif kau,aku sendiri tak tau.aku bukannya tak boleh contact kau semua.aku bukan pengecut.cuma aku ada maruah aku sendiri.aku ada standard aku.lagipun,aku tak mau malukan diri aku dan malukan si dia.aku pikir macam-macam,tak macam kau.

kita sama perempuan,tapi kau langsung tak memahami hati perempuan.kalau kau paham,kau tak buat apa yang kau buat sekarang.kawan bukan macamni.aku tak kisah kau nak berkawan macam yang dicanang-canangkan tu.tapi kau dah melampaui batas.

entahla,sampai bilalah agaknya aku perlu bersabar dan membebel pasal kau dekat sini.teringin betul aku jumpa kau depan-depan.teringin betul aku nak pandang kau dari mata ke mata.mungkin kau akan kata,aku tak secantik kau,tapi aku rasa,hati dan jiwa aku jauh lebih bersih dari kau.mungkin kau kata aku xsebergaya kau.tapi biarlah,janji aku tak perlu menyun**l macam kau untuk mendapat perhatian lelaki.

mama kata aku hanya perlu berdoa supaya si dia tak termakan dengan sikap ngek ko tu..lagipun aku kenal si dia.aku berdoa supaya kau sedar dengan sikap kau.aku tak sangka kau perempuan jenis macamni.sikap kau lebih huduh dan buruk berbanding sikap bekas tunangya itu.memang kau berbeza..
peribahasa malamni
"dont judge the book by its cover"
"jangan ingat air yang tenang takde buaya"

Labels: