Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
its not easy to be me...
Wednesday, December 15, 2010 | 4 black mail



dulu masa kecik,im da smallest girl in family..
masal lahir pon,my weight la paling ringan sekali..
time umur 1-7 tahun,aku still a little tiny girl..
with curly hair like maggi.
i can still remember,they call me maggi at that time..
but then,everything change..
abah always marah aku sbb aku tak nak mkn..
biasalah masa kecik-kecik kan asek nak main je..
makan jadi perkara kedua.


maybe sbb terlalu kurus,abah jadi marah..
sampai one day,abah kata,if aku tak nak makan,time makan duduk luar..jgn masuk umah..
till that day,aku pon makan macam diorang..
then,abah bawak kami pindah g ipoh..
seronok sgt sbb condition umah sgt menarik..
way to my house sangat berbukit2.
sampi lorong,kene turun bukit..bila nak masuk umah kene turun lagi bukit..
bila dah berbukit-bukit,kompemla,rumah aku jadi sgt sejuk..
air dalam toilet mmg sejuk sgt..
tido sedap..
makan sedap.
and then,from that moment,my life changed......

aku jadi budak gemuk.
sangat gemuk.
gemuk nak mampos.
gemuk gedempol.
aku sndiri tak tau cmne ade lelaki yg nak dekat aku.
sama ada dorg mata buta,atau doeg sengaja nak main2kan aku.
wateva~


bayangkan,starting umur aku 8tahun-until now,21,aku hidup sbg gadis gemuk yg huduh!
penahla,time aku form 3 aku kurus kejap.
siap boleh pakai suar jeans along.
sampaila aku form4 awal.
bila masuk form 5,aku jadi gemuk gedempol balik.
sampaila masuk matrix..
kat matrix,aku ade kawan.
yg sudi teman aku berjogging.teman aku maen badminton..
tambah pulak dgn aku diet..



aku mengecik siket..
tapi bila kami dah xrapat..
semuanya berhenti macam tu aje..
sebab aku xde kawan nak teman.
jadi aku gemuk balik.
then,bila cuti tunggu masuk u,aku keje..
g keje jalan kaki..



time kerja asek berdirije..
jarang-jarang dapat duduk..
aku jadi cashier kat pasaraya satuni..
bila dapat tau aku dapat u,mestila aku tgkp gmbrla,apela..
dari situ,aku tau badan aku dah susut..
tapi bila masuk u..
lama-lama,aku jadi gemuk balik.
diet program kat u pon xpenah menjadi sbb aku macam xtekankan sgt..
semalam,aku bukak profile shima..
dia kawan aku kat mrsm dulu.
dulu bdn dia besar.
honestly,besar dr aku..
after spm,kmi jarang dah jumpa..kalu ade pon,jumpa kejap2je..
penah masa aku keje kat pasaraya tuh,aku jumpa dia..
badan dia dah susut..
sgt nampak susutnya..
tp still look chubby..
but semalam,bila tgk gmbr dia..
dia sgt kurus!kurus yg cantik..
siyes..
can u imagine that?
dan sebab diala,aku jadi bersemangat balik nak kuruskan badan..siyes..
semangat aku berkobar-kobar..
and from her experienced,dia kata,
she juz take 1year to become like that..
1 year only beb..
dia xmkn nasik sgt,kurangkan mkn benda bergoreng n berlemak.
then,she become like that..


hum..
kadang-kadang,aku pelik jugak..
ramai dah yg mmg gemuk gila punyer jadi kurus..
that shows yg xmustahil org gemuk bleh kuruskan??
harini,aku dah berazam nak start diet aku..
time masa mkn t.hari,aku amek nasik sikit je..
sbb kalau xnak mkn nasik langsung nak makan ape kan?
but then,baruje duduk kat kerusi,macam-macam dah kene dengar..


hum.
sedih rasa.
sangat.
im trying to lose my weight.
and this is my way..
aku tak ade duet nak beli any senaman machine.
aku tak ade duet nak beli makanan khas for diet people.
aku susah nak pegi jogging keliling kampung.
so,this is my first step.
reducing my rice quantity..
but then??
tiba-tiba keluar cerita yang mmg aku baka gemuk.
so,its sumting like,dont dream to be slim babe!
keluar cerita yang i will sick later..


hum..
im 21 years old now..
kalau aku tak makan nasik,i will try to do sumting yg elakkan perot aku kosong..
habistu,ape lagi cara aku nak kuruskan badan?
and i really need all your support..
please..




mungkin kamu semua tak paham perasaan aku.
sebab tu,kamu semua tak alert dengan diri aku.
bayangkan,aku hidup di kalangan orang-orang kurus.
along,baby,anis
kurus.cantik.
and when the camera focusing on me..
its sumting like the cinderella story change to the houndred pound ugly.
can u imagine that?
when my family want to go somewhere..
diorang can exchange their clothes..
and all that clothes are pretty..
and me?
i just can wear tshirt..
org akan pelik,kenapa aku tak pandai bergaya..
its not the point babe..
susah utk org mcm aku nak cari baju yg bergaya.
yup..mmg ade..
but mesti mahal-mahal.
and aku tak mampu..
org akan kata,ala,org gemuk lain tuh,elokje bergaya.
ok,admit.
but then,bila aku buat,"ee,xeloklah pakai..nampak gemuk.."
then?what should i do?
aku mmg jenis susah nak tunjuk rase kecik hati aku..
and sumtimes mmg aku malas nak amek hati sgt..
bila my sisters gelakkan aku..
bergurau senda dgn badan aku yg gemuk..
aku tau diorang bergurau..
tapi,sumtimes,aku jadi sedih..
aku tak salahkan diorang..
dah aku yg gemuk..
nak watcamnekan..




mmg aku gadis lemah.
aku jadi sangat-sangat low self esteem disebabkan aku gemuk.
maybe org laen akan kata,aku terlalu emosi.
biarlah.
tapi inilah hakikatnya..
aku malu dgn diri aku yg gemukni..
aku tak cantik.gemuk.tak pandai.
aku xde kelebihan.
yg ade, lebihan lemak sana sini.
entahla.



but thanks Allah,aku ade peneman..
aku ade en shah yang sentiasa ,menyokong..
yang sanggup bagi aku semangat.
takpela.
kalini,aku cuba..
aku berusaha untuk jadi kurus..
hanya satu yang aku mintak..
sokongan kalian...







Labels: