Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
r.u.n s.i.n.g
Tuesday, August 3, 2010 | 0 black mail



runsing.tensen.rimas.sedih.kecewa.menyampah.benci.meluat.
semua ade dalam diri aku skung..
kenapa??
entah.tp sejak kebelakanganni.aku betul2 runsing n rimas.
aku rasa xdesape pon akan paham.
n xdesapepon akan notice bndani dlm diri aku..
kadang2,nak nangis pon ada..
kenapala aku xsekuat insan lain?
kenapala aku terlalu cepat nak bersedih.runsing?
kenapa aku xboleh nak jadi cool macam abah?
ape tah yang aku takotkan sangat,aku pon xtau..
laptop.
aku teringin nak ada laptop sendiri.
laptop baru.
macam orang laen.
memang aku bersyukur sebab ada insan pemurah yang bagi aku pinjam laptop dia ni..
aku bersyukur sangat.
tapi,aku manusia biasa..
ada hati n perasaan..
ada keinginan untuk merasa pegang laptop sendiri.
semestinya,mengharapkan duit ptptn,memang xcukup untuk aku beli laptop.
lagi2 dengan nak hidup dekat KL ni.
memang xcukup.
haritu,bila pakcik aku kata dapat belikan aku laptop,aku dah cukup gembira,tapi akhirnya,janji hanya tinggal janji..mana aku nak dapat duit untuk beli laptop baru?
abah?
nak mintak duit abah banyak2 pon,aku jadi serba salah.
abah ada banyak tanggungan.adik2 aku lagi.bukan aku sorang.
along?hum.entahla.
dia dah ada keluarga dia sendiri.
aku xnak dia rasa aku membebankan dia.
habes?macammana?
kalaula aku duduk luar kolej,memang aku nak cari keje part-time.
penat pon penatla.janji,aku boleh hidup berdikari tanpa menyusahkan keluarga aku.
aku boleh belikan mama n abah ape je yang dorang teringin.
boleh belikan baby mp3 yang dia nak sangat.
boleh belikan anis barangan girls yang dia terlalu obses.
n boleh belikan imai ps3 yang dia idam2kan.
untuk aku?sekadar dapat beli laptop baru pun jadilah.
kenapa sukar sangat untuk aku merasa semua ini?
memang dituliskan takdir aku,merasa kesusahan supaya aku lebih tabah.
tapi,aku takut aku xboleh tabah.aku takut aku tersungkur,dan akhirnya mengalah.
payahnya menjadi insan yang bergelar aku.
baru2ni,aku dikejutkan dengan scholarship petronas.
aku dapat phonecall bagitau yang aku dapat sholar.
memang aku ragu2 sbb aku xpnah apply apa2 scholar pon.
tapi jujur,aku sangat berharap bndani betul dan aku terus mengharap.
lenyap segala masalah kewangan yang aku terlalu takut2kan.
tapi,lepas beberapa hari,perasaan aku mula goyah.
aku jadi was2.dan akhirnya,setelah aku buat istikharah,aku dapat petunjuk,bahawa,aku ditipu.
Ya Allah..hancur impian aku.
siapalah hamba Allah yang sanggup menipu aku ketika aku benar2 sedang berharap.
entahla.runsing dibuatnya.
~Ya Allah,semoga kau berikan nurul ezzatie kekuatan dan ketenangan.semoga kau murahkan rezeki nurul ezzatie dan keluarganya.hanya kaulah tempat kami meminta dan meminta pertolongan.amin yarabb.~

Labels: