Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
1st experience living under one roof with en. suami~
Sunday, May 13, 2012 | 2 black mail

assalamualaikum..
halu halu..rajin pulak rase nak mengupdate blog ni..harini hari ahad..dah ade dekat kolejni..tadi petang en suami dah hantar balik kolej..sebelum tu kitorang g wangsa walk dulu makan dengan tgk wayang cerita ngongkrong..cerita tu ala-ala sama cerita ngangkung je..cume for my point of view, yg ni kelakar sket lagi la dari ngangkung..jalan cerita sama je..


hari jumaat ritu en suami ambik aku bawak balik umah kami..first time la kira dtg rumah tu..so, kami memang kene kemas segenap ruang rumahla nampak gayanya..so, aku masuk-masuk, aku target aku nak kemas bilik dlu..sbb apa?sbb kalau dah kemas bilik, t kalau tak larat nak setelkan satu rumah, kitorg dah ade tempat nak berehat.so, aku ambik bahagian bilik..en suami kemas tempat-tempat lain..lepas sapu bilik, mop, kemas pulak tilam, pasang cadar semua..then, en suami pasang almari kemas pulak semua baju en suami..punyala banyak..sampai sakit pinggang kemas baju dia..sementara aku kemas baju-baju dia, rupa-rupanya en suami dah kemas bilik belakang, ruang tamu, toilet dgn dapur..hahah..semua dah clear..so, can u imagine how many clothes he have??

so, petang tu, satu rumah dah clear..seronok sangat rasa sebab rumah dah kemas..tak payah nak runsing n rimas-rimas agi..tapi, en suami ajak g ambik mesin basuh mlam tu..tapi, setelah dipujuk dengan alasan kepenatan sebab kemas rumah ditambah lagi dengan bulan penuh, so, dia kata g ambik esok je..malam tu, kitorang kuar g giant yg sekentut je dari umah utk beli remote tv and sebelum sampai umah, kitorang g beli nasik bungkus..huhu

esoknya, pagi sabtu, kami bangun agak lewat..dalam pukul 11 camtu..lepas mandi, siap-siap, kitorang keluar pegi rumah bujang en suami untuk ambik mesin basuh..dia kata, aku kene tolong dia angkat mesin basuh tu..aduhai..manala larat, tapi xpelah, mmandangkan aku ni lagi besar badan dari dia, so kenela tolong jugak..tapi alhamdulillah, sampai-sampai umah bujang, ade sorang housemate dia ade kat umah, so dia yang tolong en suami angkat mesin basuh tu turun dari tingkat 3..tapi, t nak bawak naik umah, kene aku jugakla kan..dahla umah kat tingkat 5 takde lif.huhu..gila tak gila..so, after semua setel n beli nasi bungkus lagi, kitorang pon balik..then, aku pon mulala membantu en suami angkat mesin basuh auto yang 7 kilo punya sampai ke tangga..pastu, mestila benti untuk tarik napas kan..tapi time tu, kaki dah lenguh-lenguh..yela, dahla bulan tengah penuh, baru pulak tu..sekali, dengan senyuman en suami gelakkan aku kepenatan, dia terus angkat mesin basuh tu sorang diri..aku macam kagum gila..hahha..aku pon offer diri angkat segala barang yang tinggal dalam kereta bawak naik.aku angkat cermin bulat besar, periuk nasik, kasut en suami, nasik bungkus dgn air bungkus..maka aku pon mendaki la tangga yang 5 tingkat tu..ingatkan dapatla bertemu en. suami di tengah jalan, upe-upe, dia dah lama sampai dekat depan pintu umah bersama mesin basuh..waah!!en suami saya macam hulk la kuatnya!cayalah!

so, lepas da letak mesin basuh di tempat yang disediakan, kitorg pon makan..pastu aku pon macam ngantuk-ngantuk, masuk bilik senyap-senyap sbb kalau en suami tau, dia mesti bising aku tido petang..nak buat cne, tabiat budak u tidor ptg..huhu..sekali, baru terlena dalam 2 3 minit, en suami dah masuk bilik..datang-datang trus ajak berborak mcm kita ni tengah segar bugar mata..pastu, dia suh gosokkan baju keje dia..so, aku pon dengan mengantuknya bangunla g iron baju kerja dia..barula t org nampak kelainan en suami kita lepas kawen..baju pon bergosok dah sekarang..tula gunanya isteri, betol x?pastu, dia ajak kuar g pyramid sbb nak g ambi moto..ei, dahla umah tu tingkat 5, penat naik trun tangga je..huhu..tapi, nak xnak, kenela ikut jugak..so ptg tu kitorang kuar g pyramid..balik malam tu, en suami berjaya buat paip baru utk aku supaya aku boleh basuh baju dengan jayanya..untung jugak ade suami technician ni..serba serbi tau..pasang paip tau, tukar seat toilet tau, cabut sinki dlm toilet tau, pasang kipas siling tau..alhamdulillah..heheh

hum..so, pendek kata dekat sini, setelah beberapa hari jadi isteri en suami, dan dah ugak merasa duduk serumah berdua dengan dia, saya simpulkan segalanya dengan satu perkataan iaitu, PERFECT! semuanya perfect and im so happy.. walaupon umah kami takde perabot lagi like sofa n katil, but we still happy..bangun-bangun tidur, dah boleh ketawa terbahak-bahak..walaupon tv kami siaran asek bersemut n hanya dapat tv 8 ngan tv9 je, tapi kami tetap boleh bergelak ketawa tengok cerita dora the explorer bersama..walapon umah kami buat masa ni hanya ada serbuk teh je, tapi kami tetap boleh minum bersama dengan riangnya..pendek kata, everything seem perfect!

mungkin akan ade yang baca ni kata, ala, baru berapa hari kawen, seronokjela..aku tak kisahla apa orang nak kata..aku tak nafikan, kami belum ade macam-macam dugaan lagi, but so what?life must go on, so, just enjoy every second that u go through it..kan? buat masa ni, sementara belum ade banyak dugaan.hepi-hepi jelah..gpun, tak salah rasanya kalau kami hepy sentiasa..skungni pun, jujurnya, kitorang berdua bukan ade duit sangat pon..tapi, buat ape nak tensen-tensen ye dak?hehe..

so, setelah 8 hari jadi isteri, aku masih gembira dan bahagia..setiap saat terasa bermakna..sebelum tutup mata tidur, sampaila bukak mata bangun tidur, semuanya indah belaka..morning kiss masih dapat setiap kali bangun tidur..harap-harap, kekal dapat sampai bila-bila..so, kawan-kawan, marilah kahwin..seronok sangat!

with half of "da sibling"..love u all..