Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
kos ku human resource development
Thursday, December 30, 2010 | 0 black mail

hidup ni susah..i admit..kadang-kadang,apa yang kita buat,tak semua orang sokong.tak semua orang suka.kadang-kadang apa orang buat,tak semua kita suka..tu biasa..bak kata pepatah.rambut sama hitam,hati lain-lain.

segalanya susah di mata aku.mungkin aku bukan seorang bijak pandai.kalau aku dicampakkan dekat kampung,aku akan kata,sisahnya hidup di kampung.kalau aku ditempatkan di bandar,aku mungkin akan kata,payahnya hidup di bandar.segalanya memang susah untuk aku.

aku ditakdirkan amek kos ni..human resource development.atau dalam bahasa melayu,pembangunan sumber manusia.ya,aku tau,tak semua orang tahu tentang apa kos aku..aku tau..dan ada yang mungkin ingat aku dapat kos lelong.untuk pengetahuan semua,aku yang pilih kos ni..kakak aku yang suruh..kos ni pilihan ke3 aku..dan mungkin tak semua tahu sebab kos ni,tak famous..ni bukan kos critical..tapi,mungkin tak semua tahu,daripada kos ni la CEO,MANAGER,SUPERVISOR tu terjadi..

kalau korang nak tahu,boleh dikatakan,mostly,all organization must have their own human resource department.what is their role?human resource department bring a lot of role..we have a lot of responsibility.kami yang menetukan adakah kamu layak ditempatkan di syarikat kami.kami jugalah yang menetukan did u qualifiy to be promote,did u qualify to be increase in your payment,do u need training,do u need to have counselling..itu semua tanggungjawab kami..dan kalau korang nak tau,bila korang kerja,mostly in private sector,bila korang apply for cuti,kami yang tentukan sama ada cuti kamu lulus atau tak..

mungkin kamu kata,"ala,kos ko senang.kos ko tak perah otak",ye,mungkin..tapi cuba kamu duduk di tempat kami..aku akui,mungkin kos aku tak sesusah korang.betul,tapi kos aku juga tak semudah yang disangka..kalau mudah,aku rasa,tak perlu kawan-kawan aku stay up tengah malam,tak tido petang untuk score..tu pun tak dapat 4..kos kamu susah di bidang kamu,kos aku susah di bidang aku.kita berada di dunia masing-masing.aku tak tahu apa yang kamu semua belajar.dan kamu juga tak tahu apa yang aku belajar.kaalu kos aku senang,pasti takde sape yang kene repeat..pasti takde sape yang dapat d atau c..pasti semua budak kos aku dapat A..

aku bukan mahu apa..aku cuma mahu kamu hormat kos aku..macam aku hormat kos kamu.bukan aku kata kos aku hebat,tak..kos aku kos kerdil..tak setanding kos medic,farmasi,engineering..tapi,hanya mahun kamu semua tahu,sebelum kamu semua dapat kerja,orang dari kos aku la yang akan interview kamu..yang akan tentukan sama ada kamu diterima atau tidak..tak kiralah kamu ni engineer,accountant,atau apa saja..maka,kita masing-masing mencari rezeki dengan cara masing-masing.jadi,kau haris doakan aku,dan aku juga sering mendoakan kamu semua..

luahan hati aku ni bukan kerana apa..aku cuma mahu buka mata semua orang.mungkin nama kos aku tak sefamous nama kos kamu semua,tapi aku punya tanggungjawab yang besar dalam pengajian aku..sama seperti kamu..walau nampak senang kos aku dimata kamu,cuba kamu berada di tempat aku..aku ingin kamu paham sekali lagi,kadar susah kos kita berbeza..tak boleh nak dibandingkan..sama macam kalau kau nak bandingkan STPM dengan MATRIKULASI..berbeza..langsung tak boleh dibandingkan..aku berusaha untk masa depanku..dan kau berusahala untuk masa depanmu...

put yourself in my shoes..


Labels: