Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
hidup
Tuesday, August 10, 2010 | 0 black mail



entahla..aku gembira dgn hidup aku sekarang..
ramai kawan..ramai sedara mara..ramai adik beradik
tp bila semuanya ramai..
everything yg nak buat mesti kene pkir about other first..
the priority are them..not myself..
sedangkan,orang laen nak buat aperpon,pikir dulu diri sendiri..
im not choosing this way in my life,but im force to choose it..
but why me??
terpaksa ketepikan keinginan sendiri demi memikirkan kekecewaan,perasaan,kegembiraan org laen..
sedangkan,im suffering here..
suffer like death!
mana pegi hak untuk aku sendiri?
kegembiraan aku..mana???mana??
terpaksa mengorbankan impian,kebahagiaan diri sendiri hanya kononnya untuk mengelakkan kekecewaan di hati mereka..
ya mereka...mereka yang kononnya sangat2 menyayangi diri aku ni..
mereka yang konon2nya sangat2la mengambil berat tentang kehidupan aku sekarang..
mereka yang konon2nya tak sanggup untuk melihat kesusahan yang aku dan keluarga aku hadapi tika ini...
sudahla!!!
mereka hanya tahu berkata2,sedangkan kami yang menanggung derita..
mereka hanya tahu mengomel,sedangkan kami yang perlu berusaha gigih..
mereka hanya tahu memandang,sedangkan kami yang merasai...
aku tak mahu jadi derhaka..
aku xmahu dikatakan xsedar diiuntung..
aku xmahu digelar xsedar diri..
tapi,tolonglah memahami hati ini..
diri ini..
aku inginkan kehidupan yang normal seperti kamu semua..
diusia 24@25 sudah tidur ditemani suami..
diusia 26@27 sudah bergembira bergelak tawa bersama anak2..
diusia 28@29 sudah mampu menghantar anak2 ke sekolah..
ya..normal seperti kamu semua..
tapi mengapa aku tidak diberi kehidupan sebegitu??
mengapa kamu semua yang perlu mengaturkan hidupku??
sedangkan mama abah sentiasa menyokong keputusanku..
namun kamu semua sentiasa membantah!
kononnya mama dan abah terlalu sporting..
maka???apa masalahnya??
adakah kerana ke-sporting-an mama abah,aku dan adik beradik laen rosak??
along??elok berjaya hingga ingin menyambung PHD dengan cara hidup sporting mama abah..
aku??elok meneruskan pelajaran diperingkat degree dengan cara hidup sporting mama abah..
baby??elok mendapat keputusan cemerlang dalam UPSR,PMR dan SPM yang akan datang dengan cara hidup sporting mama abah..
anis??elok belajar dan melakukan kerja rumah dalam hanya berumur 12tahun dengan cara hidup sporting mama abah..
imai??elok dapat berfikir dan bersikap matang denagn cara hidup sporting mama abah..
jadi??apa masalahnya??
adakah bila mahu berkahwin,mahu menghalalkan hubungan yang haram..
mahu menjauhkan diri dari zina dan maksiat..
mahu mendirikan masjid nan indah..
merupakan satu perkara yang bisa menghalang aku untuk terus berbakti kepada mama abah??
Ya Allah apa aku harus lakukan??
kata hafiz,
" ni hidup kau.kau yang nak tempuh semuanya.kalau kau senang,kau yang rasa.kalu kau susah kau jugak yang tanggung.kenapa kau nak pikir pasal orang laen sampai kau rsa tertekan?diz is ur life!ur future!so,juz do what u wanna do!kalau kau rasa apa kau nak buat bagus untuk diri sendiri,go for it!kalau menyesal atau apa,kau xperlu salahkan orang lain..xperlu tunding jari kat sapa..because u choose it.."
tapi mereka xpikir cara kita pikir hafiz..mereka masih di era 70-80 an mereka..mereka masih duduk di bawah payung buatan mereka..
mereka dah kunci kawasan pikiran mereka..
aku bukan xmampu menegakkan pendapat aku..
cuma aku xmahu bertelagah..
aku hormatkan mereka..
tapi..entahlah..
aku mahukan hidup normal seperti orang lain...
itu saja...

Labels: