Ezza Amir's Officialy Blog :)



Disclaimer :)



Welcome to my site ! Behave yourself here. no spamming, rude word and childish act!

cute silent reader
best view with google chrome
right-click disabled
family
Saturday, March 20, 2010 | 0 black mail

family...
aku ad keluarga....
ak syg sgt keluarga ak...
semestinya tanpa keluarga..takdela aku...
abah..
he is da best father in da world...
dia xpnh mengeluh walau besar mana dugaan yg prnh dia alami...
dia cool...dia slalu igtkan yg Allah hya akan bg dugaan pada hamba2 yg dia syg..
abh bijak..kata2 yg dia kluarkan,susah utk org sangkal...
mama dgn abh kata,aku pya otk n fikiran macm abh..
tp yg pasti,aku tau,aku xsekuat dia...
mama...
she is da woderful mom in the universe!
dia sntiasa sabar dgn ap yg berlaku..
hati dia lmbut sgt2..
mama mudah sgt nak menangis..
mgkin itulah satu2nya cara utk dia lepaskan beban di hati...
mama sntiasa berada dkt di hati ank2..
mama akn jd pendengar setia siap masalah dlm ahli eluarga..
mama tabah..mama redha dgn setiap yg berlaku dlm hdup dia...
aku rase,aku xpt jd setabah dia...
along..
she is da great sister in this world..
walaupon kami xsama kepala,tp aku tau yg dia sygkan aku n adik2...
dia lembut hati..dia cekal tempuh hidup...
bygkanla, walaupon kputusan SPM dia mgkin xsehebat orglen,tp dia rajin berusaha,sampaikan dlm umur 23, dia dah berjaya hbiskan MASTER dia dkt UKM...
aku sndri rasanya xdpt nak tandingi dia...
inilah ciri2,ketua kpd adik2..
kalaulah dia tau yg aku sentiasa sygkan dia...
dan aku xmahukan kakak lain selainnya,kan bgus..
baby...
adik yg sgt aku sayangi..
kebijaksanaan dia,paling menyerlah dlm family...
dialah yg berjaya pecahkan rekod UPSR dan PMR dapat straigt A's..dan aku rase utk SPM taunni pon,insyaAllah dia dpt kputusan yg amt baik...
baby mgkin besar dr umur,tp kecik dr sikap kematangan..
mgin dsbban dri kcik sampaila besar,hdup xpnh berenggang dgn mama abh..xmcm aku yg bila form4,dah terpaksa hdup berdikari di negeri org...
mgkin jgk sbb dia ank no3,ad dua kakak atas dia..
tp,baby la yg sering buat keluargaku jd ceria..dgn gelak tawanya...gelagatnya...
mmg kami xpnh kering gusi...
aku tak tau,ap pndgn dia tntg aku..tp aku tau,dia sygkan aku n along...
anis...
adik aku yg paling cantik...
ikutkan hati,nakje antar dia kat agensi pengiklanan mana2..
kecik2 da pandai bergaya...
pandai,tp pemalas mcm aku...
heheh...tp,yg paling aku suka,anis rajin tlong mama...tlong abh..tlong akak2 dia.n tlong adik dia..
anisla yg paling senang nak disuruh buat keje...
aku senang hati anis ad dkt umah..paling tdk,keje masak nasi,angkat kain,buang sampah,semua dah mama xpyh buat...aku tau,dia ad sikap tanggungjwb..dan aku pasti,dia akn jd anak yg baik..
imai..
satu2nya adk lelaki aku..
yg dulunya aku tatang dr kecik..
diala segalanya utk aku..
diala yg dulu buatkan aku sggup brlenguh tangan tidurkan dia kat ats lengan..
kami semua terlalu sygkan dia..
dia jgkla jd tonggak harapan mama dan abh...
senyum dia,tawa dia..
mmg jd penghibur hati kami..
kecik2 lagi,kepandaian dia dah terserlah...
bguslah..aku gembira ad adk2 yg cerdik pandai..
walaupon dia kecik,tp aku tau,dia dah memahami ap erti kehidupan...

walauapepon terjadi,aku sygkan keluarga aku..mereka adlah segala2nya...
YA ALLAH..LINDUNGILAH KELUARGAKU DR GODAAN SYAITAN..LINDUNGI KELUARGAKU DR SEBARANG MALAPETAKA..MURAHKANLA REZEKI KELUARGAKU YA ALLAH..JAUHKANLAH KAMI DARI API NERAKAMU...BIMBINGLAH KAMI KE JALAN YANG KAU REDHAI YA ALLAH...KAULAH MAHA PENCIPTA DAN KAULAH MAHA PENGAMPUN...AMIN...



Labels: